24 de juny del 2013

Coca de Sant Joan 2013

L'any passat no vaig quedar contenta amb el resultat de les coques de Sant Joan que vaig fer i enguany no volia fallar, vaig estar mirant i mirant i de cop i volta em vaig dir: "però si les receptes de la Dolors Mateu del Blog de cuina de la Dolorss no fallen mai! i dit i fet allí vaig trovar aquesta recepta: fàcil, molt entenedora i amb un resultat espectacular!!!

Així que endevant amb la recepta:


Ingredients:

500 gr. de farina de força
100 gr. de sucre
1 culleradeta de sal
150 ml. de llet
25 gr. de llevat fresc
2 ous grans i un altre per pintar la coca
1 culleradeta de ratlladura de llimona
1 cullerada d'anís
1 cullerada d'aroma de flor de taronger
75 gr. de mantega a temperatura ambient
sucre per espolvorejar
fruita confitada
pinyons

Elaboració:

Posar en el bol de l'amassadora ( o a mà) la farina, el sucre i la sal. Mesclar.
Afegir el llevat fresc dissolt en la llet lleugerament calenta. Mesclar bé.
Afegir els ous i treballar bé la massa.
Afegir la ratlladura de llimona, l'anís i l'aroma de flor de taronger. Seguir treballant la massa.
Afegir la mantega i amassar molt bé durant uns 10 minuts o fins que quedi una massa fina i que es despegui de les parets del bol (o no s'apegui a la taula de treball si ho feu a mà).

Tapar amb un drap de cuina i deixar que dobli el volum.

Tornar a amassar una mica i dividir la massa en tantes parts com coques vulguem (jo la vaig dividir en 2 parts, surten 2 coques com la safata de forn).

Estirar la massa amb un rodet fins que tingui un gruix d'1,5 cm. i de la forma desitjada; posar-la a la safata de forn sobre paper sulfuritzat.
Pintar la coca amb l'ou batut amb una mica de sal.
Repartir pel damunt les fruites confitades i els pinyons i espolvorejar amb sucre al gust.

Deixar fermentar durant unes 2 hores o fins que torni a doblar el volum (jo l'he posat dins el forn encés a 35ºC i ha trigat una mica menys, jejeje guanyant temps!)

Fornejar a 180º-200ºC (depèn del forn) durant uns 15 minuts o fins que estigui ben daurada.

Deixar refredar sobre una reixeta... i cap a la revetlla!!!!

Aquí la teniu abans d'anar al forn... 


... després de fornejar...


... i el tall


Què bones estaven!!! En vaig fer 3 i no n'han quedat ni les engrunes!!!

Espero que us animeu a fer-les, no cal que sigui Sant Joan per fer una bona coca, i encara ens queda alguna revetlla més per endavant!

Bones Postres!

Montse.

6 comentaris:

  1. MOntse, m'afalagues :-)
    encara que és cert que sempre surt be si segueixes les pautes que dono, aquesta coca a mi no em falla mai.
    També cal dir que tu tens bones mans per aquestes elaboracions dolces.
    Una abraçada


    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Dolors,
      Tu si que m'afalagues! Ara si que puc dir que ja se fer bones coques!
      Petons!

      Elimina
  2. Oooohh!! quin goig que fa Montse, essent la recepta de la Dolors l´exit era assegurat... El tall es perfecte. Petons, i Bona setmana guapa!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Joaquina, la Dolors no falla mai, eh!!!
      La coca estava per llepar-se els dits!!
      Petons.
      Montse.

      Elimina
  3. Quina bona pinta!!! Per la fotografia segur que era molt flonja.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si que ho era Núria i estava deliciosa.!!!
      Gràcies pel comentari.
      Montse

      Elimina

Gràcies per deixar el teu comentari, això és el que fa créixer aquest blog!!!